Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 7 december 2016

Gårdagens kommunstyrelseföreställnning

Klockan hann bli ganska mycket innan gårdagens kommunstyrelsesammanträde i Stadshuset var till ända, så jag missade Rolf Nilssons visning av "nya" gamla borgholmsfotografier på biblioteket som redan hann börja innan kommunstyrelsemötet var slut. Hoppas på att Rolf ger en repris.
Å andra sidan var det ett rätt spännande på kommunstyrelsemötet där allt inte riktigt gick som det kanske var tänkt från början av regissören. 
Dessutom lyckades jag - oavsiktligt - skapa en viss dramatik som kom att ge eko i hela hela stadshuset. Men det är en annan historia.
Ni kan se och lyssna själva genom att klicka HÄR och sedan klicka vidare på olika delar från gårdagens föreställning. Fram till ridåfallet då sändningen måste avbrytas.
Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar