Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 19 december 2016

Kapplöpning med tiden

Det har varit en kapplöpning med tiden, Skulle den nya Knorrvarboken - Knorrvars första jul - hinna komma ut innan julen? Eller skulle tomten ha hunnit packa sin stora julklappsäcken innan boken var klar? Lyckligtvis blev det Knorrvar som vann! 
Ska i ärlighetens namn erkänna att jag delvis själv är orsak den sista veckans olidliga spänning. Jag kunde ha blivit klar med illustrationerna något tidigare om jag inte låtit så mycket komma emellan. Olof Alvarmos utmärkta manus har ju varit klart ganska länge.
Tryckeriet uppe på Rosenforsomådet har jobbat snabbt som vanligt. 
Men så har vi det här med bokbinderiet. En bok för barn i alla åldrar bör ju inte vara häftad utan istället vara försedd med kraftiga pärmar och rygg av god kvalitet för att kunna tåla ovarsam behandling. Och ett riktigt bokbinderi som gör sådant finns det inte på Öland. 
Det bokbinderi som anlitades till den tidigare Knorrvar-boken har i mellantiden tyvärr gått i konkurs. Lyckligtvis så fanns det nu ett annat bokbinderi som kunde göra jobbet, men där var det så lång kö att det kom att ta längre tid än beräknat 
Men nu idag så var böckerna äntligen klara och Olof kunde hämta dem, så att dom som vill att nya Knorrvar-boken ska finnas med bland klapparna i tomtesäcken på julafton kan kontakta Olof och kunna få den saken fixad innan jul. 
På Knorrvars egen hemsida www.knorrvar.se finns det närmare info.
Årets julklapp både för barn och dom som har varit barn
Kan ju avslöja att Knorrvar överlever julen, viket inte är alla grisar förunnat. Men mer avslöjar jag inte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar