Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 16 december 2016

Visste inte så långt!

En aning besviken skrev jag i ett inlägg klockan 5.28 på Luciadagens morgon bland annat:  
Så långt jag vet går det inte ett enda luciatåg i hela Borgholms kommun idag.
Hade jag tittat i Ölandsbladet innan och sett den  ICA Supermarkets halvsidesannons på tidningens framsida, så hade jag nog uttryckt mig lite annorlunda. Där flaggades det nämligen för ett luciatåg samma dag: 
Ölandsbladets förstasida på Luciadagen
Får be ICA-handlaren Richard Teern - som tydligen har ordnat Luciafirande i flera år i sin butik - om ursäkt för mitt förbiseende! 
Luciatåget i butiken var för övrigt riktigt fint har jag kunnat förstå!
Senare har jag fått veta att det även var Luciauppvaktande på polisstationen i Borgholm - jodå det finns fortfarande en sådan - och samma dag hade Slottsskolan ett eget luciatåg*. Men det kunde ju jag inte veta innan. 
För jag visste ju inte så långt!
*) Fotnot: Detta kan du se och höra om du klickar här och sen på startpilen mitt i bilden som dyker upp med lucian.
Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar