Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 1 januari 2017

Halvt nyårslöfte - försöka göra "sen" till NU!

Det var länge sedan som jag vågade avge något nyårslöfte. Mest för att det är så trist om man inte skulle kunna hålla det. Så det som man inte tror sig kunna hålla bör man akta sig för att lova. Fråga alla rökare som misslyckats med sina ambitioner att sluta röka, dom vet! 
Men nu med det nya året 2017 ska jag i alla fall göra ett försök, det blir ett halvt nyårslöfte. Ett löfte som jag ska försöka hålla till 50 procent. Lyckas jag med det så är det verkligen en seger. 
Är synnerligen medveten om att jag har varit duktig på att skjuta upp saker, sådant som jag bestämmer mig för att göra sen istället för nu. Detta "sen" har ofta blivit "sen" många gånger om för att i värsta fall inte alls bli av. Alla dessa "sen" har sedan tornat upp sig till en mur av ogjorda saker som blivit en belastning i tillvaron.
Mitt halva nyårslöfte är nu att fortsättningsvis ändra "sen" till nu. Inga nya sen alltså och med förhoppningen att kunna hålla det till 50 procent. Och kanske t o m kunna förvekliga några gamla tidigare "sen".
Tacksam om ni håller tummarna för mig!
                           
PS. Detta inlägg skrev jag faktiskt NU!
Kommentera gärna!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag är nyfiken... HUR kan rekryteringen av socialchef gå så snabbt?
    Hur har man hunnit intervjua och matcha den man finner lämplig, veckan innan jul?
    Fick veta idag att tjänsten är tillsatt...
    // Nyfiken som vill att det ska gå rätt tillväga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nyfiken som vill att allt ska gå rätt tillväga!

      Vem har sagt att tjänsten redan är tillsatt? Det skulle jag gärna vilja veta!
      Ärendet kommer upp på kommunstyrelsens bord på tisdag den 10 febrauri kl 17. Då som först kan tillsättningen ske. Åtminstone formellt.

      I övrigt är jag lika förvånad över hanteringen som du och du förstår nog vad jag tycker om det hela.

      Per L (tel. 0708 - 20 86 28)

      Radera
    2. Hej Nyfiken som vill att allt ska gå rätt tillväga!

      Vem har sagt att tjänsten redan är tillsatt? Det skulle jag gärna vilja veta!
      Ärendet kommer upp på kommunstyrelsens bord på tisdag den 10 febrauri kl 17. Då som först kan tillsättningen ske. Åtminstone formellt.

      I övrigt är jag lika förvånad över hanteringen som du och du förstår nog vad jag tycker om det hela.

      Per L (tel. 0708 - 20 86 28)

      Radera