Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 2 februari 2017

Nyttig på Vegetariska dagen

Det finns ju dagar till allt nuförtiden och igår var det Vegetariska dagen. 
Som gammal vegetarian - om än numera köttätande sådan - kände jag att dagen på något sätt förpliktade, så den fick bli helt och hållet köttfri! 
Började med hembakat fröbröd med smör och Boxholms goda gräddost till frukostkaffet. Fixade omelett med lite starkare ost och lättstekt charlottenlök som lunch och på kvällen blev det en middag på hemlagad LCHF-pasta (gjord på en smet av vispat ägg, bladspenat och fiberhusk), stekt broccoli och en  hemgjord ädelostsås samt ett rött fylligt vin (Zinfandel).
Kunde känna mig riktigt nyttig genom att åtminstone igår äta köttfritt och bidra en liten, liten, liten smula till att hejda den hotande klimatkatastrofen.
Hellre göra lite än göra ingenting.
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar