Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 15 februari 2017

Vänligen bilder från revyn, men inte så bra

Varför hade du inga bilder med från revyn i fredags som du skrev om din blogg? Den frågan är det någon som i all vänlighet ställt mig så här under Vänliga veckan. Och visst, foton från föreställningen hade ju varit på sin plats i min lilla recension dagen efter. 
Men nu råkar jag ha tagit så många bilder tidigare att minnet i min mobiltelefon precis hade tagit slut just då, så jag fick låna en annan telefon. Och i den blev bilderna tyvärr långt ifrån lika bra som i min och väldigt otydliga. Men OK, jag ska bjuda på på dom minst dåliga. Så håll här till godo!
Hela revygänget i badrockar
Är det inte en landshövding som sitter därborta? 
Vid datorn och ringer samtal!

Stående till höger på scenen - "Borgholmsprofilen" Kjell Jakobsson
(fast inte i profil och inte i verkligheten)
Den som vill ha bättre bilder från ÖlandsRevyn kan ta chansen att försöka plåta själv. I Borgholm nu till helgen och nästa fredag i Källa.  
Vänligen Per Lublin  
Foto: Per Lublin  
Kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar