Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 2 april 2017

Aprilskämt igår

Var det någon som gick på "nyheten" igår om den plötsligt tidigareförlagda invigningen av avsaltningsanläggningen i Sandvik (mitt aprilskämt) eller kroppkakefyndet i Sandby borg (Ölandsbladets)? 
Knappast. 
Skulle någon helt i onödan ha begivit sig till Sandvik för att få en skymt av det invigningsdrickande majestätet så får jag be så mycket om ursäkt för att jag lurats. 
Vederbörande får i så fall höra av sig till lubbesblogg@gmail.com så kanske det går att fixa bidrag till onödig bensinkostnad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar