Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 23 september 2017

"Förminskande" av politiker, del II

På åsiktssidorna i Ölandsbladet idag finns också i Peter Boströms krönika en passus som torde kunna få åsiktsmoralisterna i "Framtid Öland" att förfäras och kräva att Peter Boström utesluts från allt eventuellt medlemskap i Publicistklubben.
Så här skriver den sportintresserade chefredaktören Peter Boström:  
SM i nötvallning avgjordes på Öland förra helgen. Arrangörerna riktar ett stort tack till alla politiker som ställde upp som markörer.
Framtid Öland lär naturligtvis ondgöra sig över detta "förminskande" av politiker. Huuu, så fruktansvärt! 
Själv tycker jag istället att jämförelsen närmast är förringande mot den nötboskap som faktiskt var med  :-)
I övrigt tycker jag att Peter är riktigt rolig! 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar