Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 16 september 2017

Imorgon ska jag gå och rösta!

Imorgon söndag ska jag gå och rösta i kyrkovalet, något som jag tidigare mestadels försummat. Men nu känns det angeläget. 
Vet inte riktigt vad jag vill rösta på, men ska försöka klura vem och vilka jag vill stödja och och som kanske kan behöva min röst 
Men jag vet i alla fall fall vem och vilka som jag inte vill stödja. Och det är är därför som jag nu ska rösta! 
Hälsningar
Per Lublin
PS. Du som tänker likadant, gå och rösta du med! Vallokalen på hemmaplan (står tryckt på ditt röstkort) är öppen 10 - 12 och 18 - 20.
Kommentarer

1 kommentar: