Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 9 oktober 2017

Ett kacklande hönshus

Inför den TV-sända partiledardebatten i går kväll hade jag ju förutspått här i ett blogginlägg att partiledarna skulle "prata i munnen på varandra" - och så rätt jag fick! Med råge! "Debatten" blev som ett hönshus med ett kacklande utan like, när en massa partiledare pratade samtidigt och gång på gång försökte överrösta varandra, så att man tidvis inte kunde höra något alls av vad som sades i allt kacklet! 
Dom båda tupparna i hönsgården - om man nu får kalla den duktiga och mångsidiga programledaren Camilla Kvartoft och den lille spretige analytikern Mats Knutsson så - hade uppenbart svårt att hålla ordning på den kacklande höns- eller partiledarskocken. Camilla som annars till och med brukar ha pli i TV-studion på den gamle excentriske kriminologiprofessorn Leif G W Persson! 
Debatterna i Borgholms kommunfullmäktige - som ju kan bli nog så tillspetsade - verkar nästan som rena söndagsskolan i jämförelse med TV-debatten i går kväll!
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar