Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 23 juli 2017

Om bortmonterade sopställ och papperskorgar i Byxelkrok

Det kom ett argt mail från en sommarboende i Byxelkrok. Den skrivande uppger att "varenda soptunna och papperskorg" har monterats bort från Byxelkrok och fortsätter upprört med att hundbajspåsar, flaskor, glasspapper, picnicrester, pizzakartonger m m nu istället slängs längs stranden, längs cykelstigar och i brevlådor. 
Någon skulle enligt mailet också ha ställt frågan och fått till svar att "de soptunnor som fanns har monterats ner pga ingen ville tömma dem". 
Man tar sig för huvudet. Verkar vara Grönköpings kommun i ett nötskal.
Mailet har även gått till Borgholm Energi och med kopia till Barometern och Ölandsbladet.
Tillbaka till hängmattan! 
Provsmakat
PS Själv var jag nyligen i Byxelkrok - mest för att provsmaka det nya lokala ölet BlåELD (bryggt på vatten från Byxelkrok) som endast finns att tillgå på näringsställen i Byxelkrok - och uppmärksammade då inte bristen på papperskorgar. Behövde nämligen inte kasta något glasspapper eller annat skräp när jag var där.
Ölet var gott. 
Behöver jag säga mer?

Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar