Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 11 maj 2018

För mycket att göra?

HELA ÖLAND SPIRAR - men inte blompottorna i Yttre hamnen i Borgholm. Som Borgholm Energi AB (BEAB) har ansvaret för och tar betalt för att sköta.

Känns historien igen?   
Det verkar som att BEAB har så mycket viktiga saker att lägga sin energi på - som t ex att dela ut gröna påsar - så att dom inte hinner med allt annat. 
Kanske har BEAB tilldelats för många uppdrag att sköta, mer än man klarar av? Kanske bara klarar av att ta betalt för?
Foto:Per Lublin 

Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar