Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 29 januari 2013

Stureplan i Borgholm, del II: "Stängda skolor ger möjlighet till utökad administration (Obs, ironi!)"


Apropå mitt inlägg igår om kommunalrådets flumcenterpartistiska politiska mål: 
Jag glömde en sak som hon kanske kommer dragande med: 
Avskaffande av skolplikten! 
Detta -  Stureplanscenterns färde ben - skulle passa Lisbeth Lögnartsson perfekt! Då skulle hon kunna påstå - självsäkert som vanligt - att barnen vill inte gå i skolan och att dom hellre vill vara lediga. Då kan samtliga skolor i kommunen stängas och lärarna avskedas och kommunen spara massor av pengar.
 
Skolbyggnader runt om i kommunen kunde säljas till loppisföretag och andra sommarnasare och ge pengar till kommunen som kunde gå till höjda politikerarvoden och annat lika angeläget.
 
Viktoriaskolan och nyupprustade Slottsskolan kunde kommunen behålla och bygga om till förvaltningslokaler åt en ordentligt utökad kommunal administration som hela tiden kräver större utrymme.
 
Ursäkta, men jag kan inte låta bli att vara lite ironisk när jag ser hur utvecklingen på detta område faktiskt är på gång.

Vill Du kommentera, klicka här!

2 kommentarer:

  1. DU HAR SÅ FÖRBANNAT RÄTT!

    Signaturen Aldrig mera centerpartiet!

    SvaraRadera
  2. Din signatur tyder på att Du är en person som kommit till insikt och blivit klokare. Välkommen till Ölandspartiet!

    SvaraRadera