Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 15 juli 2013

Grattis Runsten och hela Borgholms kommun!


För en stund sedan kom ett nytt glädjande besked som jag inte heller kan vänta med att berätta om för mina läsare!
Förvaltningsrätten i Växjö har nämligen beslutat att undanröja kommunfullmäktiges beslut att lägga ner skolan i Runsten. Det finns alltså inget nedläggningsbeslut längre!
Utbildningsnämnden har nu bara att rätta sig och se till att båda skolorna på östra sidan står öppna när höstterminen börjar.
Nu behöver inte Runstens positiva befolkningsutveckling rasa och nu ska inte Borgholms kommun behöva betala onödiga mångmiljonbelopp i skolpengar till Mörbylånga kommun!
Nu ska jag försöka få tag i domen som jag ännu inte har sett och återkommer med kommentarer på lördag. Till dess ska jag försöka få lite välförtjänt vila och njuta av lite extra av vår härliga öländska natur.
Välkommen att läsa mer här på bloggen på lördag förmiddag!

Vill Du kommentera, klicka här!

1 kommentar:

  1. Om nu kommunen "skiter i" att återöppna skolan i Runsten, vilket med all säkerhet också kommer att ske, så finns det väl inga straffrättsliga åtgärder att vidta eller....?

    SvaraRadera