Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 21 januari 2014

Marcel slirar om Societetsparken

På en fråga i en intervju idag i Ölandsbladet om han ångrar sitt "nej tack" till restaurangprojektet i Societetsparken ger nyutnämnde "partiledaren" Marcel van Luijn (m) inte något klart besked utan slirar på svaret. 
Så då måste man undra om hans tveksamhet till restaurangbygget mest berodde på formaliteter i beslutsprocessen och att det var förelåg mygel och inte på hur borgholmsborna ville ha det? Var det inte en demokratrifråga? 
Var står Marcel om det åter kommer på tal att bygga i parken?
Vill Du kommentera, klicka här!

5 kommentarer:

  1. Personligen vill jag slå vakt om parken och jag tror också att så vill dom flesta borgholmsborna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen undrar jag förstås varför folk inte vågar stå med sina riktiga namn, är det något man skäms för? Sverige Sverigesson kan väl ingen redig människa heta, eller?

      Radera
  2. Skickade in en kommentar igår men den kom inte med. Försöker därför igen. Livet är inte svart-vitt, Per. Ang Societetsparken hänvisar jag till min insändare från 2012 där jag tydligt beskriver var jag står. Jag står fortfarende bakom det. Insänderen går att läsa på min blog www.kandidatmarcel.wordpress.com/2013/06/01/societetsparken.

    SvaraRadera
  3. Igår fick jag inte in någon kommenar alls mer än den från "Sverige Sverigesson", och det var väl ändå inte du, Marcel. Kanske du glömde trycka på "skicka-knappen".

    Du är välkommen att skicka din gårdagskommentar en gång till om du vill. Hittills har jag alltid publicerat alla kommentarer som kommit in till min blogg. Dock tyckte jag det räckte med den ena när du skickade exakt två likalydande kommentarer till mig för två timmar och tio minuter sedan i ett annat ämne (om Upprörande särbehandling av Ölandspartiet).

    SvaraRadera