Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 15 februari 2014

Tamkatter kan inte bara lämnas vind för våg

Vad jag tycker om sommargäster som låter barnen ha kattungar över sommaren som sedan lämnas åt sitt öda när när det är dags för familjen att återvända till sin hemort, det vill jag inte avslöja nu när det är Vänliga veckan!
Inte heller vad jag tycker om att kommunledningen inte kunde bidra med pengar till djurhemmet i Kalmar, dit man isåfall hade kunnat lämna in övergivna katter så att dom förhoppningsvis kan få ett nytt - och bättre - hem, som kommunalrådet hade "lovat" när hon fick brev från 10-åriga My Eriksson!
Men hur som helst så har jag  i förra veckan lämnat in en motion om stöd till djurhemmet, så nu kommer det bli kommunfullmäktige som får avgöra saken. Vi får väl hoppas på en viss liten generositet när frågan väl är där. Tillsammans har vi ju faktiskt ett ansvar för att djur inte ska behöva fara illa!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar