Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 25 juni 2014

Jippiii!!!!! Inspelningen är räddad!

Har fått lite proffsig hlp med att ladda ner min inspelning från kommunfullmäktigemötet i måndags så att den nu finns tillgänglig i efterhand om Du klickar här. Den är fyra och en halv timme lång och mycket hoppig och klingfladdrande bild i början (medan mobilen tejpades fast på stativet) så det är verkligen inget jag rekommenderar att se i sin helhet. Men när fasttejpandet väl var klart så blev bilden riktigt bra! Oerhört mycket bättre än senast och betydligt skapare än den blev på kommunens egen webbinspelning. Fast ljudet är inte fullt så bra på min inspelning så hörlurar kan vara att rekommendera när man lyssnar!
Beklagar än en gång att min inspelning inte gick att se i direktsändning den här gången.
Skickar här med direktlänkar till dom båda beslutsärenden som vi hann med, ifall Du vill se och höra just det utan att behöva genomlida hela mötet:  
  • En timmes debatt och beslut om införande av L.O.V. i Borgholms kommun  - min inspelning ser Du här och kommunens officiella variant ser Du här
  • Nästan två timmars debatt och beslut om införande av ny politisk organisation med fullmäktigeberedningar och minskade nämnder, voteringsmaskin och ökad delaktighet för medborgarna - min inspelning ser Du här och kommunens officiella variant ser Du här.
Dessutom har jag nu i föregående inlägg petat in direktlänkar till mellanstadiegrabbarnas inhopp i början av fullmäktigemötet.

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar