Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 22 juni 2015

Kommunstyrelsesammanträde på självaste "gamla" midsommarafton

Och på "gamla" midsommaraftonen som är nu på tisdag, hur kul ska man ha då? Nja, då ska jag sitta i möte med kommunstyrelsen på eftermiddagen från klockan ett. Det sista före sommaruppehållet. 
Det är - precis som alla andra kommunstyrelsemöten nuförtiden - öppet, men eftersom det inte webbsänds i kommunal regi som vore enkelt att göra, så ska jag personligen med enkla medel direktsända och spela in det och se till att dom som vill kan se det såväl i direktsändning, som i efterhand! 
Dessbättre är det inte så många ärenden på listan som det annars brukar vara, så man får väl hoppas att det går fort! Kanske blir det väder för lite sill och nubbe på balkongen efteråt? Hur som helst ser jag fram emot att få njuta lite sommar utan politik efter detta! 
 Vill du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar